Supermarket Bag

Igår fick Kompaniet igen in Lumis ursnygga Supermarketbags. Väskan som har lånat sin modell av plastkassen finns i en mängd storlekar  – XS, S, M, L, XL och XXL. Alla modeller har utbytbara korta och långa axelremmar, så man får faktiskt två helt olika väskor i ett – smart. I kollektionen finns såväl säsongbundna färger som fuchsia och curry (!) som de klassiska växtfärgade i svart, brunt och cognac.  Med tidlöst elegant och enkelt formspråk är en svart eller brun Lumi evig. Däremot har jag aldrig vågat köpa in de granna färgerna.

Min egen svarta Lumi fick jag i födelsedagspresent av min man för 6 eller 7 år sedan, långt innan jag hade min butik. Den är en klar favorit fortfarande och nu funderar jag på en till i en annan storlek. Men skall jag välja en M eller en XL? Eller kanske rentav en XXL? I brunt.

Foto Lumi

Kompaniet sai eilen lisää Lumin ihania Supermarketbagejä. Laukku on lainannut mallinsa muovikassista ja sitä tehdään monen kokoisena – XS, S, M, L, XL, XXL – ja värisenä. Kaikissa laukuissa on vaihdettavat lyhyet ja pitkä olkahihna, joten periaatteessa saat kaksi erinäköistä laukkua. Mallistossa on sekä kirkkaita sesonkivärejä kuten fuksiaa ja curryä, mutta myös kasvivärjättyjä klassikkovärejä: mustaa, ruskeaa ja konjakkia. Yksinkertaisen ja kauniin muotokielensä ansiosta musta tai ruskea laukku on ikuinen. Värikkäitä en ole koskaan uskaltanut ostaa sisään.

Oman mustan Lumilaukkuni sain syntymäpäivälahjaksi mieheltäni 6 tai 7 vuotta sitten, kauan ennen kuin minulla oli oma liike. Se on edelleen suosikkini ja nyt mietinkin toista kokoa. Olisiko se M vai XL? Vai peräti XXL? Ruskea ainakin.

Om Ann-Sofie

En händig mångsysslare, företagare och stolt husägare.
Det här inlägget postades i kompaniet, väskor och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna gärna en kommentar!

