Småföretagarens många roller

En av de saker jag gillar med att vara företagare är att man har många roller. Som löntagare har man sällan möjlighet att sätta sig in i så många vitt skilda arbetsuppgifter. Jag är inköpare, säljare, dekoratör, marknadsförare, informatör, städare, idékläckare, springflicka, grafiker, fixare, fotograf, webmaster…… Bokföringen har jag gett bort, och ofta är det min man som är fixare – även om jag stod på stegen och tapetserade ensam då jag flyttade in i mina nuvarande utrymmen med 3,5 meters takhöjd. Vi brukar skoja att han lyfter allt utom lön!

Den här tidningsannonsen är resultatet av dagens arbete som reklammakare.

Yksi syy siihen että viihdyn pienyrittäjänä on että minulla on niin monta roolia. Palkansaajalla on harvoin mahdollisuus yhtä monipuoliseen työpäivään. Olen ostaja, myyjä, somistaja, markkinointivastaava, siivooja, talkkari, juoksutyttö, valokuvaaja, webmaster, mainosgraafikko….. Kirjanpidon olen antanut suosiolla pois, ja mieheni on usein se joka hoitaa kaiken lamppujen vaihdosta hyllyjen kiinnittämiseen. Leikillämme sanomme että hän nostaa kaikkea paitsi palkkaa!

Tämä lehti-ilmoitus oli tämän päivän työ mainoksentekijänä.

Om Ann-Sofie

En händig mångsysslare, företagare och stolt husägare.
Det här inlägget postades i allt möjligt roligt, grafisk formgining, kompaniet, oleana och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Småföretagarens många roller

  1. Kamomilla skriver:

    Jag tycker det är så kul när det ringer nån försäljare och frågar efter ”markkinointivastava” eller motsvarande. Jojo, här är jag. jag är också chef, sekreterare , lokalvårdare och…

  2. vardagsparlor skriver:

    Vilken fin reklam..och tröjan helt underbar🙂

Lämna gärna en kommentar!

