Mera gamla fönster

På vinden i vår Amerikavilla fanns till vår glädje två fina 1800-talsfönster, vilkas ursprung vi inget vet om. Glasen fattades, men bågarna var i utmärkt skick. Som hittat för att bygga ett skåp till köket! (Vid det här laget gick kittandet redan på rutin – huset har över 200 rutor och växthuset 72..)

Amerikanvillamme vintiltä löytyi aarre: kaksi 1800-luvun ikkunaa, joiden alkuperästä emme tiedä mitään. Lasit tosin puuttuivat, mutta muuten ne olivat hienossa kunnossa. Ei muuta kuin kaappia rakentamaan! (Tässä vaiheessa ikkunoiden kittaaminen meni jo rutiinilla – talossa on yli 200 ruutua ja kasvihuoneessakin 72..)

Om Ann-Sofie

En händig mångsysslare, företagare och stolt husägare.
Det här inlägget postades i amerikavilla, återbruk, egna arbeten, möbler, trä och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Mera gamla fönster

  1. Gunilla Q skriver:

    Jättesnyggt och charmigt! Avundsjuk.

  2. Annica skriver:

    Grattis till din fina blogg, ska bli skojigt att följa med den!
    Vilka härliga bilder………

  3. Marianne skriver:

    Snyggt köksgolv skymtar på bilden i ert trevliga kök. Är det målat trägolv eller plattor?

  4. Kajsa skriver:

    Du skriver bra, Soffi. Och fina bilder – men annat hade jag inte väntat mig heller! Kram och lycka till!

  5. Lilian Engstrand skriver:

    Hej, jag önskar att jag hade plats med ett sådant stort härligt skåp i mitt kök. Vackert!

    Såg att in blogg är ny, lycka till med den! Kommer att kika in ofta.
    Hälsninga Magenta med bloggen Palett-paleteau.

    • Ann-Sofie skriver:

      Hej, tack för att du tittar in.
      Jag tycker du har en jättefin blogg med mycket kött på benen. Intressanta ämnen, många bilder och bra länkar. Tack!

  6. Billiga Fönster skriver:

    Väldigt snyggt sätt att använda gamla fönster på, funderar på något liknande till min garderob.

Lämna gärna en kommentar!

